tirsdag den 24. juli 2012

California dreaming!

Southern hospitality i Montgomery og smukke hvide kyststrækninger ved Gulfport. Gennem gigantiske, ubeskrivelige sump-områder i Alabama, Missisippi og Louisiana. Til New Orleans med hysterisk høj luftfugtighed, brusende jazz i gaderne og Faulkner house books. Videre til hippe Austin i Texas med fest, nye australske venner og belgisk chokoladeis med vingummibamser og skumfiduser (eget valg af topping). Lostness og forvirring i Dallas og et kryds på vejen hvor JFK blev skudt. Natbus til Amarillo. Cities at the break of dawn og solen der står op over det uendelige og imponerende prærielandskab.

Greyhound-busserne har transporteret os gennem sydstaterne, givet os uforglemmelige oplevelser og testet vores tålmodighed.

Amarillo er den øde westernby der markerer slutningen på rejsens første del.

I morgen tager vi sidste tur med Greyhound i denne omgang og rejser til Albuquerque, hvor vi besøger min søde kærestes slægtninge og starter vores roadtrip til San Francisco om nogle dage. Behøver jeg nævne hvor meget jeg glæder mig?

Reaktionerne når vi fortæller at vi er fra Danmark toppede da en ekspedient udbrød et "I love it!!!" som kun Ole Henriksen ville kunne overgå og er nu blevet mere a la "Denmark... What is that?" eller "Denmark... Is that in Switzerland?"

Billedtid:

1 kommentar:

  1. Åh sydstaterne.. hvis der skulle gennemrejses et område i staterne, så ville det helt klart være sydstaterne. Det lyder magisk! Håber skumfiduserne og vingummierne når til europa som topping til isene, det ser vildt godt ud! Tusind tak for det corny postkort, det pryder mit køleskab og giver mig et smil hver gang..:D Fortsæt dejlig tur! Knus!

    SvarSlet