fredag den 27. januar 2012

Bedre mad og flere penge...

.... Nu lover jeg måske lidt meget, men det er ikke desto mindre det, man potentielt kan få ud af at følge min søde kærestes nye madblog. Ja. Jeg bor sammen med en madblogger - hvor heldig kan man være? Ideen opstod fordi vi nærmest dagligt lige vender, hvor synd det er for de studerende, som må leve af pasta med ketchup, fordi de ikke er så dygtige til det der med den der hyggelige smålandske sparsommelighed, som jeg holder så meget af. Og som jo grundlæggende handler om, at få mest muligt ud af alting - og ofte ud af meget lidt. Altså: Brug hvad du har - bedst. Sådan noget er min kæreste temmelig god til, faktisk. Så jeg sagde til ham at han skulle lave en madblog, bum, halvt i sjov (selvom jeg mente det), bare for at plante ideen. Så lod jeg den ligge (så godt jeg nu kunne) i nogle dage og vupti, så gjorde han det!

I kan læse hans lækre madblog HER - jeg glæder mig i hvert fald! 

Gourmet-John, hvis nogen studser over det, er et udtryk jeg tror stammer fra min bedste venindes eminente samling af selvopfundne udtryk. "Gourmet-John har vidst været på besøg" eller "det er jo gourmet-John", kan man sige, hvis man synes den mad man sidder og spiser er lækker. Helst på drævende Vejle-dialekt. Så det er et udtryk, mere end det er en person. Og det har spredt sig i vennekredsen, så vi forstår alle sammen den fede blog-titel. Nu gør I det også.

Enjoy!

1 kommentar:

  1. Ha, min far kaldet det gourmet-shit. Det er blevet et fast udtryk der ligeledes har spredt ringe i vandet.

    SvarSlet