torsdag den 19. januar 2012

Mirakelkage

Jeg havde en veninde på besøg i dag til eftermiddagste og kage. Eller. Det der med at bage kage blev lidt til et eksperiment. Fordi! For noget tid siden faldt jeg nemlig over et link på facebook (jeg har for længst glemt hvor og sårn), hvor der var en studerende (Julie hed hun), som bagte en mikroovnskage. Det må jeg prøve, tænkte jeg, og glemte alt om det, fordi vi ikke lige havde æg. Det lød ellers så nemt, at det var noget jeg havde lyst til at prøve med det samme. I ved. Sådan lidt for nemt. I dag bagte jeg så mikroovnskage og opskriften er:

Ingredienser: - 4 spsk. mel - 4 spsk. sukker - 2 spsk. kakao - 1/2 tsk. bagepulver - 1/2 tsk. vaniljesukker - 1 æg - 3 spsk. olie - 3 spsk. mælk Ingredienserne røres sammen og bages 1-2 minutter i mikroovnen.

Så da min veninde kom ind af døren stod jeg klar ved mikroovnen med de sammenrørte ingredienser i to skåle og afslørede spændt mit eksperiment. Som hun selvfølgelig straks var med på. Få minutter efter havde vi begge to en temmelig stor chokoladekage i en skål.

Her ville jeg gerne have bragt et billede, men jeg nåede ikke at få taget et, før vi fortærede det meste af vores respektive kager.

Det var virkelig så fascinerende, at min veninde betegnede det som lidt af et mirakel. Altså. Fagre nye verden.

Jeg har dog tænkt mig at optimere på den på et tidspunkt – måske fordele de sammenrørte ingredienser i nogle mindre skåle, måske iblande nogle chokoladestykker, måske lade være med at bage den i 4 minutter næste gang, fordi jeg ikke tror på opskriften. Så var den måske blevet endnu mindre tør.

Når det er gjort, så bringer jeg et billede! (og så kan det være, at jeg til den tid også har lært, hvordan man transporterer billedet fra den fine iphone og over på computeren – hver ting til sin tid)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar