onsdag den 11. januar 2012

Breaking news!?

Når jeg tilmelder mig den service at få beskeder fra Politiken med breaking news, ja, så forventer jeg faktisk at få breaking news. I stedet modtager jeg for det meste tilfældige kulturnyheder. Generelt har jeg ikke noget imod kulturnyheder og jeg synes da at det kunne være fedt at blive opdateret om fede bogudgivelser og teaterstykker og sårn. Problemet er bare, at folkene på Politiken er vildt selektive med hensyn til hvilke kulturnyheder, de mener, er breaking news. Skal jeg breake den? De mener, tilsyneladende, at det kun er kulturnyheder, der handler om sport, som er værd at sende ud til læserne som breaking news. Hvad er der breaking news ved at Caroline Wozniaki har vundet en eller anden random tenniskamp? Vi ved at når to mennesker spiller tennis mod hinanden er der som regel en af dem som vinder. Fifty-fifty. Altså, man bliver jo ikke ligefrem overrasket? Og hvorfor skal jeg have besked når der bliver fyret en eller anden random fodboldtræner? De bliver jo fyret hele tiden. Igen. Det er fint at bringe kulturnyheder, for jeg er rigtig, rigtig glad for kultur, men jeg synes faktisk, at det er diskriminerende at være så selektiv i dækningen af kulturspektret. Jeg kan ikke se, hvorfor sporten skulle være vigtigere end alle mulige andre kulturelle tiltag her i landet? Jeg ved godt, at jeg sikkert roder mig ud i den samme diskussion nu, som dengang jeg sagde, at fodbold i virkeligheden bare er en leg.  Så lad mig bare vende tilbage til sagens kerne: Politiken bør overveje at holde sig til kun at sende breaking news, som lovet. Og acceptere at i et land som vores er det ikke sikkert, at man kan opstøve sådan nogen hver dag.

2 kommentarer: