mandag den 16. januar 2012

Der sker ting og sager

Jeg kan ikke lade være med at levere en lille top 5 over fede ting der sker i mit liv for tiden:

1. Jeg har fået udgivet min første anmeldelse i Magasinet rØST efter over en måneds berigende dans med Franz Kafka. Med sommerfugle i maven har jeg gået og glædet mig til den dag hvor anmeldelsen endelig var ’trykt’ og jeg kunne dele den med jer alle sammen! Læs den!   

2. Jeg har (næsten) indhentet alle jer andre på vejen ind i fremtiden, for jeg har anskaffet mig en iphone! Godt nok en rigtig gammel model, men alligevel! Og så købte jeg den også brugt, hvilket fungerede fantastisk. Der gik ca. et døgn fra jeg besluttede, at jeg havde råd til at købe den og til jeg mødtes med en fremmed fyr på Silkeborg Station og langede ham pengene, mens han langede mig telefonen. Ja. Altså helt så gangsteragtigt var det nok ikke. Det var bare Den Blå Avis, der slog til igen.

3. Jeg skal til Rom på miniferie snart! Sammen med min søde kæreste! Vi skal spise en masse god mad (især ost!) og drikke en masse lækker rødvin og se en masse lækre ting! (kom gerne med forslag, tak). Jeg har været i Rom før, så det bliver rart, tror jeg, ikke at skulle stresse rundt og se alle ”turist-tingene”, for som I ved er jeg ikke rigtig turisttypen.

4. Min søde kæreste har fri i januar og går herhjemme og hygger. Det er vildt dejligt, efter at han i et halvt år har været af sted (i praktik) fra før-jeg-stod-op til sent på eftermiddagen. Nu går han og sorterer ting og ordner ting og ser en masse selvforsyningsprogrammer. ”Nak og æd” og ”Frilandshaven” er favoritterne fornemmer jeg. En dag kiggede han på mig og spurgte: ”Skal vi ikke bare være sådan nogle øko-nogen?” – det var toppen! Og det ville være løgn, hvis jeg sagde, at jeg ikke har set med. Jeg har da set så meget med, at jeg har overvejet muligheden for et indlæg om, hvor godt fjernsyn Jørgen Skouboe er. Altså mega godt fjernsyn. For slet ikke at tale om Nikolai Kirk… Eller Bonderøven…

5. Der er ikke nogen nr. fem, men det lyder bare så dumt at sige ”top 4”. Jo, jeg har for resten ferie indtil februar! Det tangerer da til en top fem?

Nu tror I nok, at jeg har skrevet det hele bare for at blære mig, men jeg ville lave et indlæg om, hvad der sker i mit liv og fandt ud af, at det stort set (!), kun er dejlige ting der sker for tiden. Nå. Men punkt et er en opfordring til at læse min anmeldelse, punkt to er en opfordring til at købe ting brugt, punkt tre er blær, punkt fire er en opfordring til at se selvforsyningsprogrammer, punkt fem er blær. Så en smule kan man vidst godt få ud af det alligevel…

2 kommentarer: