mandag den 2. april 2012

Gratis (storskralds)guld

I lørdags havde vi en (skøn) gruppe venner på besøg til påskefrokost. Min søde kæreste (især) og jeg havde fremtryllet en let øvet udgave af det kolde bord. Efter det overdrevne mad-indtag og det moderate vodka/øl indtag, trængte vi alle sammen til, at trække luft ude i gården. Så det gjorde vi. Jeg tror, det er første gang, vi har været sammen, hvor forslaget om at gå en tur rent faktisk (næsten) er blevet til noget – hvilket (igen) vidner om en snigende voksenhed i blandt os.

Os kvinder satte os på en bænk og gav os til at høre den spændende historie om, hvordan min veninde havde mødt sin nye kæreste, mens drengene luntede om på parkeringspladsen for at sparke dæk (bare rolig, en af dem havde rent faktisk en bil med). Mere voksent bliver det næsten ikke i vores alder, vel?

Men PLUDSELIG kommer min søde kæreste tilbage i gården med den smukkeste røde stol. Jeg går ham overrasket i møde og han forærer mig stolen lige på stedet. Magisk hverdag indtræffer. Det var meget romantisk. Det indrømmer jeg blankt. Og her er stolen (er den ikke flot?):

 
Ja, den er gammel og har en del patina, men min søde kæreste kunne straks se, at den stod der i storskrald og bare ventede på, at vi fandt den. Det er utroligt, hvor heldig man kan være nogle gange. Ikke mindst når det gælder smukke, gratis ting. Nu skal vi bare have fundet et godt sted til den. Og fremover går vi forbi storskrald mindst en gang om ugen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar