fredag den 20. april 2012

Junglelignende tilstande i lejligheden

Ingen af os har specielt grønne fingre og ingen af os er, mod alle odds, særligt praktiske. Min søde kæreste praler med sine ti tommelfingre (han er dog temmelig godt kørende i et køkken) og jeg er, ved første indtryk, en verdensfjern bogorm. Alligevel er vi typerne, der går og drømmer om en dag at få en køkkenhave. Vi er også typerne, der kan finde på at snakke om, hvad der skal være i sådan en køkkenhave. Vi har set de fleste afsnit af ”Nak og æd”, ”Frilandshaven” og ”Bonderøven”… Jeg ved ikke hvilket segment, det placerer os under, men det kommer nok ikke som nogen overraskelse for jer, at et bed med krydderurter også er i høj kurs hos os.

Og det er lige præcis sådan et krydderurtebed, vi tog forskud på i dag, da vi greb alle urtepotteskjulere vi (jeg) ejede og fyldte køkkenet med jord i et ubehjælpeligt forsøg på, at plante krydderurter ud i potter, så vi kan have dem som potteplanter. Det lykkedes! I hvert fald delvist, for urtepotteskjulerne var for små, så nu må vi se hvor længe de overlever, men min søde kæreste siger, at jeg ikke skal være så pessimistisk. Jeg synes bare, det var overraskende svært at få proppet de planter ned i det pottemuld - men jeg er jo selvfølgelig heller ikke spor rutineret.

Her er det grønne resultat:



(Bemærk at kamelen Hassan har sneget sig med på billedet 
- det ER jungle)

PS: Så verdensfjern er jeg heller ikke. Her ser I mine fødder iført hjemmestrikkede sokker. Den til højre er jeg lige blevet færdig med i dag. HURRA!


2 kommentarer:

  1. JEG er ihvertfald imponeret! er ikke god i haven og da slet ikke til at strikke :-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak, det er da dejligt, at der er nogen der lader sig imponere ;-)

    SvarSlet