søndag den 29. april 2012

Den vilde natur på den anden side af vinduet

Jeg har tænkt på mange ting, jeg kunne skrive om i dag, men ingen af dem har substans nok til et helt indlæg synes jeg. Skulle jeg fortælle, at træet foran mit vindue, som valgte at blomstre i november, tog chancen og blomstrede engang mere i sidste uge. Her gik jeg og troede, at der var gået kuk i systemet for det stakkels træ og at det ikke ville kunne rette op på sin fejlvurdering. Men sådan er det ikke i naturen. Ikke så mange dikkedarer. Vi prøver bare igen. 

Skal jeg fortælle om, hvor meget det undrer mig, at der konstant går to ænder rundt i vores gård? Hvorfor er de ikke nede ved Brabrandstien sammen med de andre ænder? Det minder mig om det afsnit i TV-serien Lykke, hvor der er en and der har mistet sine ællinger – men de har ikke fået ællinger i år endnu, har de? Den anden dag, da jeg kom hjem fra uni mødte jeg en kat ude i gården. Den hed Freja og efter hvad jeg kunne forstå på den(s navneskilt) havde den krydset mindst én trafikeret og livsfarlig vej, for at komme hen og snuse rundt i vores gård…Uf.


Og således kom indlægget til at handle om naturen udenfor mit vindue, som jeg måske tillægger lige lovlig mange menneskelige egenskaber og som jo egentlig bare er en lille firkant af græs og planter i byens store greb. Men jeg kunne ikke undvære den for alt i verden. Jeg vil faktisk gerne se noget mere til den. 

Nu er der gudhjælpemig også en due!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar