fredag den 25. maj 2012

Ingen sommer uden udflugt

Når Danmark ikke kan komme til Sydeuropa - så må Sydeuropa komme til Danmark. Og her tænker jeg kun på klimaet (pyh!). Økonomien må de gerne beholde for sig selv. Den her hede (ja, jeg ved godt at det bliver endnu varmere når jeg kommer til Texas), har sat mine tanker i slowmotion. I går fik jeg min søde kæreste til at læse en anmeldelse igennem, som jeg har skrevet. Hans første (overraskede og lettere anklagende) kommentar var: "Du skriver meget kortere sætninger end du plejer!". Staklen var lidt skuffet over, at det kun havde været nødvendigt at sætte to kommaer.

Hvem kan formulere lange sætninger i det her vejr? Hvem kan skrive opfindsomme blogindlæg? Hvem kan forstå Durkheims teorier? Ikke mig. Derfor dette uopfindsomme indlæg om, at det er blevet sommer. Og nu hvor det er blevet sommer, så er der vel ingen der efterhånden tror, at jeg er den der sidder med næsen nede i pensum dagen lang. I går blev der faktisk tid til en tur i Den Gamle By med min Randers-veninde. Den Gamle By tog sig ud fra sin smukke side:



For en historieelsker som mig er det guf at være der. Så nu har jeg købt årskort. Simpelthen. Og jeg må tage en ven med gratis hver gang. Så træd nærmere.

Billederne afslører ikke, at turen også involverede en økologisk vaffelis og en boghandler der belærte os om, at man altså ikke sagde "hej" i 1927.

Man sagde goddag.

Farvel.

2 kommentarer:

  1. Du må gerne tage mig med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg gøre! Det bliver hyggeligt :-)

      Slet