fredag den 11. maj 2012

Apropos ens joggingsæt

Da det i sidste indlæg kom frem, at min søde kæreste og jeg havde købt ens rygsække til den længe ventede USA-tur til sommer, kunne folk da ikke dy sig for lige at foreslå, at vi i samme ombæring anskaffede os ens joggingsæt. Meget morsomt. Men jeg gentager: Det kommer ikke til at ske.

Tilgengæld var jeg en tur inde hos optikeren i forgårs, for jeg har OGSÅ fået problemer med hovedpine når jeg læser og det er ikke en rar situation, når man studerer litteraturhistorie. Hyppigste spørgsmål når jeg fortæller folk hvad jeg studerer er: Læser I så meget? Her er svaret en gang for alle: Ja, vi læser meget.

Optikeren rådede mig til, at daffe ind i Tiger butikken ved siden af og købe mig en billig +1 læsebrille i tvivlsom kvalitet (hurra for en optiker der anerkender at man er på SU!) og nu bliver det spændende, for i Tiger havde de ret mange fede læsebriller at vælge i mellem. Jeg prøvede dem alle sammen og valgte de flotteste jeg kunne finde:


Som lidt senere på dagen viste sig at være en dårlig, men nøjagtig kopi af min kærestes flotte Ray-Ban briller! Jeg siger ikke, at de ikke klæder mig (for det gør de), jeg siger bare, at det er typisk når man lige har svoret, at de ens rygsække egentlig var rigeligt. Værsgo grin bare. Jeg er stadig glad for dem!

Og så skal I da ikke snydes for en lille opfølger! Se lige hvor flot den kage vi bagte til vores forfatterskoleelever blev:


(Pynten er fin til at skjule hvor flad den kage egentlig blev).

2 kommentarer:

  1. Vildt seje briller!!! Du bliver nødt til at poste et billede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!!! Jeg skal prøve at se om ikke jeg kan få postet et billede hvor jeg har dem på, på et tidspunkt!

      Slet