lørdag den 19. maj 2012

Min overbo har tømmermænd...

… Det er jeg helt sikker på, for hendes fest holdte mig vågen det halve af natten. Og det kunne have været hele natten, hvis ikke det var fordi min kæreste vågnede midt om natten, tog sin ene øreprop ud og spurgte mig, hvorfor jeg lå og bankede min pude ned i sengen, mens jeg hviskede ”så skru dog for helvede ned!”. Så vidste min kæreste godt hvad klokken havde slået og han måtte op og rode sit musikergrej igennem efter endnu et par ørepropper. Jeg er nemlig ikke typen der går op og klager over larmen og jeg brugte det halve af natten på at spekulere over hvorfor. Der er tre grunde: 1) Jeg vil udvise tolerance, så de ikke kommer rendende den dag jeg spiller høj musik og danser hele natten (som om det nogensinde kommer til at ske), 2) jeg vil ikke have at de skal se mig i nattøj, 3) jeg kan slet ikke komme ud af min seng på den tid af natten.

Nej jeg har nemlig helt andre og meget mere konstruktive taktikker, såsom af banke min pude ned i sengen eller ligge i timevis og spekulere på hvad jeg ville sige, hvis jeg nu tog mig sammen og gik op og bad dem om at skrue ned. Det sjoveste/værste var, da både min kæreste og jeg havde fået ørepropper i og forsøgte at føre en samtale: ”De larmer godt nok meget, hva?”, Hvad?”, ”hvad siger du?”, ”hvad siger du?”, ”hvad?”, ”jeg tror ikke, at vi kan høre, hvad hinanden siger”, ”hvad?”…

1 kommentar: