torsdag den 28. juni 2012

Afsløring: Blognavnet er kun midlertidigt

Ja. Så er det sagt. Da jeg oprettede bloggen vidste jeg ikke, hvad jeg skulle kalde den. Så jeg kaldte den En fin de compte, fordi jeg var faldet over vendingen i en teoritekst og syntes det så pænt ud. Så kunne jeg jo altid ændre navnet, når jeg fandt på det perfekte blognavn. Problemet er bare at, det gjorde jeg aldrig. Nu er der gået over halvandet år og – uanset hvor godt du kan lide det – så er jeg bare dødtræt af navnet på min blog. Sådan virkelig. Er I klar over hvor dumt og upraktisk det er, at have valgt et navn til sin blog, som man ikke selv kan udtale og som ingen ved hvad betyder? Det er helt hul i hovedet og uanset hvor skabs-frankofil jeg så måtte være, så er målet simpelthen at få et blognavn på dansk nu.

Om to måneder skifter jeg navnet på bloggen og gør den mere personlig. Jeg ved ikke præcist, hvad den skal hedde endnu, men jeg har en idé om det og kriteriet er bare, at det skal være noget der er nemt at sige og nemt at huske. Det er ikke navnet der gør det i blogverdenen, har jeg bemærket, det er indholdet. Så jeg skal bare have fundet på noget catchy og alle er velkomne til at smide forslag efter mig. Det er faktisk derfor jeg fortæller det nu.  

En fin de compte betyder desuden ”til syvende og sidst” eller ”når alt kommer til alt” og når alt kommer til alt så tror jeg, at det her er den bedste løsning. Jeg er nemlig en dør til at snakke fransk, i modsætning til min kløgtige søster (tillykke med det flotte resultat!).

2 kommentarer:

  1. Jeg synes også det var svært at komme på et blognavn. "I mangel af bedre" var min mands idé i øvrigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan rigtig godt lide dit blognavn. Synes det fungerer! Så credit til din mand ;-) Prøver også at få min kæreste til at hjælpe mig med at vælge.

      Slet