fredag den 29. juni 2012

Dobbeltbooket

Det jeg frygter allermest når jeg skal på ferie er, at det hotelværelse jeg har booket er blevet lejet ud til nogen andre. Det er der gode grunde til. Min søde kæreste og jeg har været på ferie sammen fire gange og halvdelen af gangene har vi fået den umiddelbart nedslående dobbeltbookingbesked ved receptionsskranken. Først skete det i Paris efter at vi møgtrætte havde kæmpe os hen til det billige hotel og fik at vide, at vores værelse var blevet dobbeltbooket. Shit. Det var jeg bare alt for træt til at få at vide. Vi måtte overnatte på et lousy hotelværelse, der slet ikke lå i Montmartre. Heldigvis var det kun en enkelt nat. 

Så skete det igen på Malta og her var det hele ugen vores værelse var dobbeltbooket. Så vi blev opgraderet! Til et hotel med en stjerne mere end det vi havde bestilt og med en meget mere omfattende morgen- og aftenbuffet, swimmingpool på taget og værelse med havudsigt – til samme studievenlige pris selvfølgelig. Der var ikke noget at klage over. Men da vi storsvedende stod i receptionen og der ikke var noget værelse til os (og vi ikke vidste hvilken luksus vi havde i vente), var jeg VIRKELIG på randen til at blive hysterisk. 

Jeg følte mig forfulgt af dobbeltbooking-situationen. Jeg glemmer aldrig en ferie vi havde da jeg var barn, hvor vi havde booket en hytte på en campingplads og da vi nåede frem var den lejet ud til nogen andre. Åh-åh. Jeg var så bange for, at vi bare blev nødt til at køre hjem igen, men det ordnede sig heldigvis og hold op hvor var det bare en god ferie. Det er lidt som om, at de ferier der starter med en total dobbeltbookingkrise altid ender med at blive uforglemmelige! 

Alligevel håber jeg, at vores hostel står klar med åbne arme, når vi når til Washington i morgen aften efter at have været undervejs i over et døgn. Siger det bare. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar