søndag den 24. juni 2012

Røvgod (litteratur)festival

Da jeg så reklamen for dette års Vild med Ord (litteraturfestivalen i Aarhus), syntes jeg at den var sjov. Men nu har jeg fundet ud af, at jeg som seriøs litteraturstuderende nok egentlig burde tage mig til hagen på akademikermåden og mene at den var useriøs (og måske endda stødende). Se selv:


Men jeg er træt af, at folk gaber demonstrativt når jeg fortæller, hvad jeg studerer og jeg synes at den her plakat netop fremhæver, at litteratur ikke nødvendigvis behøver at være kedeligt – det kan også være sjov og glamour. Plakaten er måske corny. Jo-jo. Men den er sørensjaskme også forfriskende. Og tror ærlig talt ikke at Jørgen Leth kunne komme i tanke om et bedre sted at få sit navn placeret. Just sayin’. Og så giver det også omtale. Lidt på Simon Spies-måden måske (”dårlig omtale er bedre end ingen omtale”), men alligevel. 

I øvrigt ret spændende program i år. Jeg glæder mig allerede - og også til Børnenes Bogdag, hvor jeg har en workshop sammen med en kollega (og god veninde).  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar