mandag den 25. juni 2012

Mig og fodbold

Sent i går aftes sad min søde kæreste og så EM fodbold.

Mig: Hvem hepper du på?
Ham: Italien
Mig: Hvorfor det!?
Ham: De spiller flottest fodbold...

Jeg er en kvinde, så jeg kan ikke rigtig se forskel på, om man spiller elegant fodbold eller klodset fodbold eller destruktiv fodbold eller hvad man nu gør. Hvis jeg en sjælden gang kaster mit blik på en fodboldkamp, så hepper jeg på det land der ligger tættest på Danmark (ikke kun geografisk også mentalt, forstås). Hvis England spiller mod Italien så hepper jeg på England. Hvis England spiller mod Tyskland så hepper jeg på Tyskland, men hvis Tyskland spiller mod Sverige så hepper jeg på Sverige og hvis Sverige spiller mod Norge så hepper jeg selvfølgelig på vores broderland osv. (okay, you get it).

Sådan troede jeg at alle gjorde.

Det er lidt ligesom i Melodi Grand Prix hvor alle stemmer på sit naboland. Uanset hvor elendig deres sang er. 

Men nej. Der findes åbenbart mere raffinerede måder at beslutte, hvem man sidder og hepper på.  For man kan i hvert fald slet ikke se en fodboldkamp uden at heppe på nogen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar