tirsdag den 21. februar 2012

Dagens små forbitrelser

Jeg synes selv, at jeg har et meget lyst sind (selvom visse mennesker nok vil være uenige) og jeg indrømmer da gerne, at der er ting der virkelig (altså sådan virkelig) irriterer mig. Jeg har frokostpause fra læsningen nu, jeg er åbenbart den eneste i stakladens kantine som ingen frokostmakker har (åh, giv mig en frokostmakker!), men jeg er til gengæld også den eneste der har siddet her siden kl. 9 i morges. Her følger en lille forbitrelses top 3:

1. Det er ikke noget problem for mig at sige det: Jeg magter simpelthen ikke at høre mere om betalingsringen. Man skulle da gudhjælpemig tro, at jeg er den eneste i det her land som ikke bor i København, enten i fantasien eller i virkeligheden. Stort set samtlige ”nationale” nyheder jeg modtager gennem min aktive samfundsinteresse viser sig, at være lokalnyheder fra hovedstaden og omegn! Jeg kunne simpelthen ikke være mere ligeglad med den åndssvage ring! Og hvis det er det eneste problem, den regering har, så kan man i hvert fald ikke tale om noget lokum der brænder, for det er da den mest ubetydelige ting vi længe har måttet trækkes med at høre om! Få nu bare den ring sat op og kom over det.

2. I stedet burde der stå noget mere om AU-krisen. Hvorfor siger politikerne ikke noget om det? Siger de noget om det? Eller tror de, at det kun er København de har ansvaret for? (jeg hælder til det sidste). Hvad er det nu man siger?  It ain’t over ’till the fat lady sings…

3. Man tisser i mørke på de toiletter der hører til Stakladekantinen. Det er tilfældigvis den kantine, hvor jeg i dag møjsommeligt sidder og læser en milliard (forekommer det mig) sider om sociologisk teori + noget demografi. Jeg ved ikke om det er et eller andet kækt sparetrick foranlediget af disse krisetider. I teorien kan man jo sagtens tisse i mørke og famle sig frem til toiletpapiret osv. Men jeg er altså alligevel ikke den store mørkeentusiast.

Og netop som jeg er færdig med at skrive indlægget, dukker der en frokostmakker op! Hurra! 

2 kommentarer:

  1. Husk lige, at der trods alt bor 3-5 gange så mange mennesker i københavn som der gør i Aarhus.

    synes desuden, at man skal passe på, ikke at gøre det værre end det er. En følgevirkning af konkurrence er, at uiversiteterne vil arbejde for at komme til at se bedst muligt ud udefra, og det er jo derfor klart, at ledelsen indskærper, at man skal igennem dem og ikke pressen, det burde vel give sig selv...

    bare for at sige, at verden ikke står og falder med denne sag, ligesom der ikke er nogen, som er entydigt uskyldige i denne sag, det være sig politikere, ledelse eller udervisere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske. Men der bor trods alt stadig flere mennesker i resten af Danmark end der gør i København. SÅ må vi se hvor længe det holder. En følgevirkning af konkurrence er også, at universitetet kommer til at optræde som noget andet end det det egentlig er. Kravet om loyalitet går åbenbart forud for interne rettigheder. Selvfølgelig er der ikke nogen der er "uskyldige" i denne sag (sikke et underligt udtryk). Man er vel lige gode om det, men det betyder forhåbentlig ikke, at der ikke skal gøres noget ved det.

      Slet