mandag den 27. februar 2012

Mens jeg leder efter min voksne hjerne

Denne her dag kræver helt nådesløst af mig, at jeg er voksen. Jeg skal være voksen af tre uimodsigelige grunde. Først skal jeg over på økonomi og holde et oplæg der bl.a. skal handle om værdibaseret i ledelse i større virksomheder. For det ved jeg jo utrolig meget om, som den litteraturelskende litteraturstuderende jeg er. Jeg ved også super meget om managementstrategier og human ressources og sådan noget. Hvorfor? Spørger du nok. Og ved du hvad? Det gør jeg også. Det gør jeg virkelig også. Men kom ikke og sig, at jeg ikke er klar til erhvervslivet, Mette Frederiksen! Dernæst skal jeg til et møde. Men det bliver ikke så slemt, for det er på café, så dvs. ren hjemmebane når man er humaniorastuderende. Ved I hvorfor studerende gik så meget på café i gamle dage? Nej selvfølgelig gør I ikke det, for history has left the building. Og jeg siger det ikke. Hæ. Hæ. Endelig skal jeg så til et møde mere. Ja. Man skulle da ved den søde grød tro, at jeg allerede var kommunikationsmedarbejder i en større dansk virksomhed. Til det møde, forestiller jeg mig, at jeg skal sige noget klogt om, at der skal være mere demokrati på AU. Og faglighed. Og andre slidte, vigtige ord. Og mens jeg lige børster krummerne af tøjet, fordi jeg – som den barnlige sjæl jeg er – til min store fornøjelse netop har indtaget en Knobbers, kan jeg da fortælle, at jeg har en stilledag i dag. Så vidt jeg husker, stammer udtrykket fra min bedste veninde og jegs private ordforråd i folkeskolen. En stilledag er en dag, hvor man ikke har lyst til at sige et pip. Tavs, træt og en anelse blank (det er mandag) observerer man verden og den eneste tanke der popper op er: Hvordan i alverden havnede jeg her? Det tegner godt ikke? Men frygt ej, ordene må dukke op på den anden side af frokost. Og hov! Bonusinfo: I sidste uge lavede jeg egenhændigt mit første powerpointshow nogensinde, efter kun et lynkursus fra min søde kæreste. Er det lige voksent eller hvad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar