søndag den 12. februar 2012

Forkølelsesforbandelsen

Der er mange, der er forkølede for tiden, konstaterede jeg i torsdags, men jeg gider ikke være forkølet, sagde jeg til mig selv. ”Jeg vil aldrig nogensinde blive syg igen” sagde jeg til min søde kæreste. Måske vidste jeg allerede der, hvor det bar hen. I hvert fald besluttede naturen sig for lige at slå fast, at ”sådan noget” kan man ikke selv bestemme. Man kan spise sundt, dyrke motion, sove nok og klæde sig varmt på og alligevel bliver man ikke skånet for vinterens obligatoriske forkølelse. Sådan er det bare. Det startede i går og i dag ligger jeg under dynen med snottet næse, ondt i halsen, varm pande og føler mig temmelig tung i hovedet. Og situationen bliver ikke ligefrem bedre af, at jeg var i byen i går. Min søde kæreste er selvfølgelig ramt af samme forkølelse, men alligevel insisterede han på at forkæle mig med morgenmad på sengen, da jeg tittede frem fra dynen engang op af formiddagen. Ligesom han bagte lækker pizza til os her til aften. Jamen altså. Når man får kombineret forkølelse med forkælelse, så er det jo ikke så slemt at ligge syg - altså bare når nu det ikke kunne være anderledes.

2 kommentarer:

  1. God bedring! Dejligt med sådan en sød kæreste.

    SvarSlet
  2. Tusind tak! Ja, det er helt fantastisk! :)

    SvarSlet