onsdag den 1. februar 2012

Bloggertrend og dagligdag

Jeg kan se på statistikken, at I hurtigt fik nok af al romantikken og snakken om Rom. Altså, det var jo heller ikke jer, der var der dernede, vel? Men så er det jo godt at dagligdagen har kastet sig frådende over os herhjemme. For min søde kæreste er startet i skole igen. Og jeg insisterer på, at forsøge at stå op kl. 7 om morgenen og spise morgenmad med ham. Det er lykkes én gange på tre dage, så statistikken er foreløbig okay. I morgen skal jeg under alle omstændigheder selv møde klokken otte – så der er alle undskyldninger ligesom væk. Jeg ville bare ønske, at jeg vidste, hvor det lokale jeg skal være i ligger!

Et eller andet smart hoved må gerne udarbejde et meget, meget detaljeret kort over uni, for efter snart tre år som studerende kan jeg stadig ikke finde rundt. Kortet må gerne kunne fås som app. Og spar på kræfterne: Jeg har allerede AU FIND app’en, men den kan kun fortælle mig, hvor bygningerne ligger henne. Hvilket også er en god start, det skal da ikke være nogen hemmelighed.

Pointen er altså, at jeg også skal tilbage i ’dagligdagen’, hvis det nogensinde bliver det, når man er studerende med så meget selvstudie og fleksibilitet. Jeg må indrømme, at jeg er taknemmelig for selv at kunne tilrettelægge størstedelen af min tid – undtagen hvornår undervisningen ligger selvfølgelig. Således kan jeg jo f.eks. spise brunch med nogle veninder på fredag.

Jeg skriver delvist det her indlæg, fordi jeg i går aftes befandt mig i den temmelig underlige og omvendte situation, at jeg sad og puslede med mit wordfeud (som min søde kæreste tit passer) og min søde kæreste sad og tastede løs på tastaturet, fordi han var i gang med at skrive et nyt indlæg på sin lækre blog. Ja. Jeg går ud fra, at de fleste kan gætte, hvem det er, der plejer at sidde og skrive? Men det der med at blogge er altså blevet lidt en trend her i lejligheden (ligesom ude i verden). Det skulle ikke undre mig, om der snart går konkurrence i det – eller dagligdag. Hvem ved?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar