onsdag den 15. februar 2012

Overraskelsernes tid

Hvis du ikke kan tåle romantik, så klik venligst væk omgående, for det her indlæg handler om min Valentinsdag. Min søde kæreste og jeg ”fejrer” ikke rigtig Valentinsdag. Personligt vil jeg hellere overraskes af ham på alle årets andre dage, end lige den. For på Valentinsdag virker det simpelthen for påtaget. Hvorfor blive forkælet med blomster og chokolade på den samme dag, som alle andre piger, når man kan blive forkælet på en helt tilfældig dag, når man mindst venter det? Sidste år fik jeg en hjerteformet æske chokolade og en god flaske rødvin på en helt tilfældig dag i februar og jeg blev vildt overrasket. Og glad!

I år var det min tur til at overraske, tænkte jeg, og jeg havde faktisk haft store planer om en ægte gave. Men så blev vi syge. Derfor blev det ikke til mere, end at jeg i min forkølelsestilstand slæbte mig ned i Netto og stolt indkøbte en æske chokolade – den 13. februar. De havde ikke engang blomster dernede (kun sådan nogen der skal vandes). Men det er virkelig tanken der tæller, for han blev rigtig glad og overrasket. Ingen forventer pludselige æsker chokolade, når man er snotforkølet den 13. februar og det oven i købet er mandag. Men sagen er den, at, i mandags var det et halvt år siden vi flyttede sammen! Det havde jeg husket og det var jeg ret stolt over. Det går ikke uden chokolade.

 
I går var det så Valentinsdag og jeg lå der under dynen med min forkølelse og følte mig ynkelig. Selv når man synes, at noget er det mest opreklamerede og amerikanske bras, kan man da godt ønske sig et lille Valentinskort i smug. Det kan man da. Og man kan da også godt synes at Julias cupcakes er enormt flotte og romantiske og at blomsterne i blomsterforretningerne er ret smukke. Men her ”fejrer” vi ikke Valentinsdag, så jeg ventede ingen kort, nej.

Vi sad der, min søde kæreste og jeg, først på aftenen med vores forkølelser, da det pludselig ringede på dørtelefonen. Uf! Siger vi til hinanden, det er sikkert reklamer, ja, eller licensmanden, uf. Mon ikke der er nogen andre der lukker op. Vi er for forkølede. Uf, uf.

Ikke så snart havde en anden venlig sjæl i opgangen åbnet døren, før en kuvert fløj lige ind gennem vores brevsprække! Kuverten indeholdt dette smukke, hjemmelavede Valentinskort fra en af mine sødeste og mest tankelæsende veninder.


Tusind tak for at redde min Valentinsdag!

2 kommentarer:

  1. Det lyder da heller ikke helt dårligt ;o)
    Hun er nemlig en sand tankelæser hende Heidi!
    Har svaret dig på min blog ang. cupcakes :P
    Håber snart du er rask igen - og tillykke med det halve år i samme bolig :D

    SvarSlet
  2. Tusind tak søde Julia! :) Jeg har svaret dig på din blog og synes klart, at vi skal finde ud af noget med nogle cupcakes. Nej, det er nemlig ikke så tosset med sådan en Heidi i sit liv ;) Og rigtig god bedring med din fod!

    SvarSlet